woensdag 18 februari 2015

Concurrentie voor Maarten de Fockert in Heerenveen


Maaslander Maarten de Fockert en oud-keeper van o.a. Feyenoord en MVV'27, stapte afgelopen zomer op 19-jarige leeftijd over van Varkenoord naar Heerenveen. Hij tekende een contract voor 2 seizoenen.
Nu maakt de  Friese club op de site bekend dat ze nog een jonge doelman aan de selectie hebben toegevoegd:

sc Heerenveen heeft zich met het oog op het nieuwe seizoen versterkt met de 19-jarige doelman Wieger Sietsma uit Groningen. De goalie komt in de zomer over van FC Groningen, waar hij de jeugdopleiding doorliep en momenteel deel uitmaakt van de selectie van het beloftenteam. Wieger Sietsma maakte vorig seizoen zijn debuut voor Oranje onder 19. Hij tekent bij sc Heerenveen een contract voor drie seizoenen. De in Groningen geboren Wieger Sietsma is blij met de kans die sc Heerenveen hem biedt. ,,Ik zie het helemaal zitten. Ik heb een goed gesprek gehad met de club en het feit dat ik een langdurig contract krijg, spreekt veel vertrouwen uit.’’ De doelman zijn naam doet vermoeden dat hij van Friese afkomst is, maar dat is niet het geval. ,,Ik ben een geboren Groninger, mijn opa en oma zijn wel Friezen, mijn roots liggen dus in Friesland.’’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten