woensdag 29 januari 2020

Nieuws van woensdag 29 januari 2020


Op de site van Honselersdijk valt te lezen dat keeper Quinten van der Helm zaterdag debuteerde in de hoofdmacht van de plaatselijk SV.
Bij directe concurrent RVVH werd,mede door het optreden van de pas 16-jarige doelman, 3 broodnodige punten behaald. (lees HIER het verslag van die bijzonder prestatie/wedstrijd)

Excelsior R. meldt dat Westlander Marinus Dijkhuizen terugkeert als hoofdtrainer op Woudestein.  Vrijdagavond treft hij direct NAC Breda. Bij die club moest hij in december 2016 noodgedwongen vertrekken.
Dit staat o.a. op de clubsite

Marinus Dijkhuizen nieuwe hoofdtrainer


Marinus Dijkhuizen keert terug als hoofdtrainer bij Excelsior Rotterdam. De 48-jarige Dijkhuizen tekent voor twee en half jaar en staat vandaag al op het veld met de selectie van de Kralingers. Eerder was hij als speler twee keer actief voor de club en als hoofdtrainer maakte hij hier in 2014 met succes zijn debuut in het betaalde voetbal.

Vertrouwen
,,Excelsior is bekend, de club heeft vertrouwen in mij en we zijn altijd loyaal geweest aan elkaar’’, stelt Dijkhuizen als eerste reactie op zijn aanstelling. ,,Het is allemaal heel snel gegaan. Gisteren stond ik nog bij FC Utrecht op het veld, vandaag ben ik bij Excelsior. De situatie is natuurlijk wel anders dan zes jaar geleden. Toen volgde ik Jon Dahl Tomasson op, die naar Roda JC vertrok om zich te verbeteren.’’

Doelstelling
,,Aan het begin van dit seizoen waren de verwachtingen veel hoger dan destijds. Excelsior moest – na vijf jaar Eredivisie – promoveren, maar dat blijkt lastig waar te maken. We gaan er nu alles aan doen om de play-offs te halen. Die doelstelling lijkt me duidelijk. Die play-offs zijn ook anders dan in 2014, je moet nu drie rondes zien te overleven. Ik denk echter dat er genoeg potentie in de groep zit, dus ik heb zin om vandaag aan deze klus te beginnen.’’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten