donderdag 7 juni 2012

Westlands voetbalnieuws van donderdag 7 juni 2012




Voetbalnieuws uit de regio

  • Excelsior M heeft wederom de finale van de Westlandcup bereikt. Op het hoofdveld van Naaldwijk werd FC 's-Gravenzande met 4-1 verslagen
  • Ook VELO heeft diverse spelers van de selectie in het zonnetje gezet. Melvin v.d. Zeijden werd topscoorder van het jaar, Tom Koene talent van het jaar en Ramon Ripson werd gekozen tot speler van het jaar bij de 1e klasser.
  • De KNVB heeft bekend gemaakt dat op vrijdag 15 juni de nieuwe competitie-indelingen bekend gemaakt worden. De kans op een Westlands getinte zaterdag 2e en 3e klasse zou voor deze site erg prettig zijn. Nu zaten VDL. Maasdijk, Honselersdijk en  MSV'71 apart in de Rotterdamse regio
  • Ook Excelsior M. heeft een aantal spelers in het zonnetje gezet. Wouter Gudde werd uitgeroepen tot speler van het jaar. Dat zal hem goed doen, want de afgelopen jaren in het betaalde voetbal hielden lichamelijke ongemakken hem met regelmaat aan de kant. Sefa Kurt was het talent van het seizoen bij de tricolores.
  • Het amateurvoetbal krijgt van de KNVB (Betaald voetbal) tot 1 september de tijd om in te stemmen met een verplichte promotieregeling van uit de topklasse. Dat meldt Trouw. De kampioen van de topklasse dient te promoveren, anders ziet de KNVB zich genoodzaakt een tweede divisie in te voeren.KNVB-directeur Bert van Oostveen zei daarover tegen Trouw: ‘'Daarom hebben de clubs uit het betaalde voetbal op de voorjaarsvergadering besloten een werkgroep te formeren, die moet onderzoeken of het instellen van een tweede divisie, inclusief promotieplicht, een mogelijk alternatief is.'(bron Voetbal Rotterdam)
  • Op de site van Voetbalprimeur komt Lierenaar Johan Voskamp uitgebreid aan het woord over zijn verblijf bij Slask . Een paar passages uit dit artikel: 
    • Trainer Orest Lenczyk, met wie Voskamp nooit een goede relatie heeft gehad, zag niet de noodzaak om zijn besluit uit te leggen. "Aan communiceren doet hij niet echt. Af en toe schreeuwde hij naar me op de training. In het Pools, dus dat verstond ik niet." 
    • Oke, ik ben niet de mooiste voetballer om te zien, maar geef me vertrouwen en ik scoor. Overal en altijd. Het zou dat ik op mijn karakter ben afgerekend. Dat hij me te kritisch vond. Tja, als ik een hele training bezig ben met koprollen, radslagen en benen in de lucht gooien, dan kan ik een cynische opmerking toch niet onderdrukken."
    • Voskamp hoopt nu zijn plek weer terug te winnen. "Met frisse moed ga ik straks weer aan de slag. In de voorbereiding ga ik knallen. Kom, we spelen in de voorronde van de Champions League, dat wil ik echt niet missen. En als eind augustus mijn situatie nog niet veranderd is, dan kan ik altijd nog gaan zoeken naar een oplossing."
    • Een mooie club in de Eredivisie, dat lijkt hem dan wel wat. "ADO Den Haag of zo, hier in de achtertuin (Voskamp komt uit De Lier, red.), lijkt me geweldig. Zet me daar neer en ik maak ook zeker een goaltje of tien. Als ik tenminste een beetje vertrouwen krijg. Maar er speelt nu niks.


Transfernieuws
Nog 8 dagen en dan sluit de transfermarkt voor de amateurs
  • Damian van Bergehenegouwen (MVV'27)  keert terug naar Maasdijk
  • RAS ziet een aantal spelers vertrekken naar  Loosduinen.


Ander (opmerkelijk) voetbalnieuws
  • x


 (opmerkelijk) EK- en Oranjenieuws
  • Morgen start het toernooi met de eerste wedstrijden in poule A

" "

Geen opmerkingen:

Een reactie posten