vrijdag 21 november 2014

Cesco Agterberg vertrekt bij Excelsior M.


Van de site van Excelsior M.
Cesco Agterberg heeft het bestuur van Excelsior M laten weten aan het einde van het seizoen 2014-2015 te stoppen als hoofdtrainer van de Tricolores. Na drie seizoenen komt dan een einde aan een zeer prettige samenwerking.
In 2012 werd Cesco Agterberg aangesteld als hoofdtrainer van Excelsior M. Het bleek een succesvol huwelijk, want in zijn eerste jaar werd hij afgetekend kampioen van de Hoofdklasse B, waardoor Excelsior M het seizoen daarop debuteerde in de Topklasse.
Ook in dit debuutseizoen waren de prestaties uitstekend met een zesde plaats als gevolg.
In het derde en huidige seizoen kende Agterberg met Excelsior M een dramatische start, maar met zeven punten uit de laatste drie wedstrijden ziet de toekomst er weer een stuk rooskleuriger uit.
Cesco Agterberg: “Excelsior M is een fantastische club om voor te werken en ik heb nog altijd heel veel plezier bij deze club. Ik ben de club dankbaar dat ze me in 2012 de kans hebben geboden om aan de slag te gaan. Toch heb ik besloten dat na dit seizoen het tijd is om Excelsior M te verlaten.
Ik denk dat het voor mij, maar ook voor de club goed is om een nieuwe stap te zetten.
Maar eerst is het zaak om de goede weg die we de afgelopen weken zijn ingeslagen het juiste vervolg te geven en wat plaatsen op de ranglijst te stijgen. We hebben er met elkaar voor gezorgd dat Excelsior M in de Topklasse speelt en ik ga er alles aan doen om de club op dit niveau te houden, want dat verdienen de club en alle betrokken mensen eromheen.”
Bestuurslid Technische Zaken Remco Jansen reageert realistisch op het besluit van zijn hoofdtrainer: “Trainers komen en trainers gaan. We werken nog steeds met zeer veel plezier samen, maar respecteren uiteraard zijn beslissing om in een vroegtijdig stadium zijn besluit kenbaar te maken. Gelukkig zijn we nog niet van hem af, want hij moet er voor gaan zorgen dat we straks, na drie seizoenen Agterberg, terug kunnen kijken op een zeer succesvolle periode in onze clubgeschiedenis. De naam Agterberg moet altijd herinnerd worden aan de trainer die Excelsior M naar de Topklasse heeft geleid en ons op dat niveau heeft gehouden.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten