woensdag 4 april 2012

Westlands voetbalnieuws van woensdag 4 april 2012



Voetbalnieuws uit de regio

Westlandia heeft de volgende ronde bereikt van de Flynth Westland Cup. Na een 2-0 ruststand (2x Ferdi Sonmez), maakte Marko v.d. Knaap na rust de 3-0. Tegenstander Polanen kwam echer  nel terug tot 3-2 (Koen Warners en Bernardo Bor), maar wist in de slotfase de gelijkmaker niet meer te forceren.  Hoofdklasser Westlandia treft nu op dinsdag 8 mei zondag 1e klasser GDA.

DSVP heeft Quintus pas na strafschoppen uit kunnen schakelen in het Haaglanden Voetbaltoernooi. Na 90 minuten stond het 0-0

Ook HVC'10 sneuvelde in dit toernooi na stafschoppen. De 1-1 stand tegen ODB  maakte het noodzakelijk om de beslissing te forceren met kalktrappen. Na de reguliere serie stond het 4-4 (Mitchel an Boven had voor de Hoekenezen gemist). Uiteindelijk ging ook de 6e pingel van Robin van Zanten niet tegen het net, waardooor ODB aan het langste einde trok.

Deze passage is momenteel te lezen op de site van VV Monster:
Vorige week verscheen nummer twee van Fusie Feiten. Oplettende leden hebben kunnen zien dat daar in het organogram van het nieuwe bestuur staat. Opvallend daarbij is dat er nog niemand van Monster bij staat. Er wordt wel met Monstermensen gepraat over de functie Facilitaire zaken en Vrijwilligers beleid. Ook de voorzittersfunctie is nog vacant. Ik zelf wilde PR & Communicatie gaan doen. Helaas speelt collega voorzitter Joop Bruers de kaart: “Jij er uit of ik er uit.” Dat ondersteund door de leden van het DB van SV Polanen. In een dergelijke sfeer wil ik niet opereren dus ik heb besloten dan maar niet in het nieuwe bestuur te gaan en zelfs enige tijd later besloten mijn functie in de FBC neer te leggen. Dat voelt absoluut niet prettig kan ik u melden en was ook niet mijn bedoeling. Het wekt bij mij ook verbazing dat Bruers meent het recht te hebben dit te doen. 
Namens ons bestuur geef ik nu openheid van zaken over de procesgang tijdens de onderhandel-ingen over de fusie. Bruers stelde dat er geen sprake meer was van ons gezamenlijke uitganspunt “gelijkwaardigheid” vanwege een geringere inbreng in het proces door VV Monster en dat dit als consequentie had dat de overeengekomen naam Sportclub Monster voor de eerste infoavond veranderd diende te worden in SV Polanen Monster. Zo niet dan trok hij zich terug uit de FBC. Het DB van VV Monster heeft zich hierdoor niet onder druk laten zetten en heeft vastgehouden aan de overeengekomen naam. Bruers stapte uit en SV Polanen en VV Monster stemden alsnog in ruime meerderheid voor de fusie. “Wie breekt betaalt”, luidt een oud gezegde, maar nu krijgt iemand anders de rekening gepresenteerd. Overigens heeft Johan van Antwerpen zich inmiddels kandidaat gesteld voor de functie bestuurslid Technische Zaken van Sportclub Monster. Voor de balans zou het een goede zaak zijn als hij het wordt. Voor mezelf heeft het als consequentie dat ik veel meer tijd zal hebben voor mijn gezin en bedrijf, want ieder nadeel heb zijn voordeel, zoals de heer Cruijff stelt. Ik heb de FBC wel heel veel succes gewenst bij het opbouwen van Sportclub Monster, want we blijven sportief en dat is het belangrijkste. 
Namens het bestuur, Jan Boon

Ander (opmerkelijk) voetbalnieuws

x

" "

Geen opmerkingen:

Een reactie posten